Thursday 13 November 2014

7 KEBAIKAN DAN KEISTIMEWAAN OMEGA GUARD

OMEGA GUARD adalah terdiri daripada Minyak Ikan Terbaik di Dunia yang diekstrak dari ikan laut air sejuk ( sardin, mackerel, herring, anchovies ) di perairan negara Jepun. Semestinya ia bukanlah dari hati minyak ikan. Omega Guard adalah 3x lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. Jikalau dibandingkan dengan produk omega diluar sana, Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis Asid Lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA & banyak lagi. Satu sajian Omega Guard dapat  membekalkan 905gm Asid Lemak Omega -3 EPA & HDA.

Untuk pengetahuan, cara kaedah penyulingan tekanan tinggi yang dilakukan oleh pengusaha untuk mengekstrak minyak ikan bukan sahaja akan memusnahkan sesetengah nutrien, malah tidak boleh menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan. Berlainan pula caranya dengan Shaklee. Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan Omega Guard. Ia dihasilkan melalui proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengekstrak Asid Lemak Omega-3 yang paling tulen dan paling Semulajadi dalam masa sama dapat menyingkirkan bahan-bahan merbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksindan PCB ( polychlorinated biphenyl - merupakan bahan kimia industri yang sangat toksik )


KEBAIKAN OMEGA GUARD

  • ASID LEMAK  -  OMEGA - 3 merupakan Asid Lemak yang penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu, kita perlu mengambil melalui makanan. Omega - 3 dari asas tumbuhan tidak boleh dikeluarkan kepada EPA & DHA secara berkesan oleh badan. Omega - 3 juga membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca andropos. Ia juga boleh mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, bagi kulit licin & kemerah-merahan.
  • Mencegah penyakit Saluran Darah & Strok  -  DHA & EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah dan peredaran darah yang lancar. Ia efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan dileher atau sakit kepala. Ia juga merendahkan kolestrol, menghindar pembekuan darah di dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis, myocardia infraction, & membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.
  • Membantu pembesaran & Perkembangan otak janin serta membantu perkembangan memori  -  DHA adalah nutrien utama otak, sistem saraf & retina. Ia penting pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa didalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandunga DHA yang tinggi yang mampu meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan & pendengaran dan mencegah migraine. Satu hidangan Omega Guard dapat membekalkan 905gm Asid Lemak Omega - 3 EPA dan HDA.
  • Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru  -  mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE ( Lupus Erythematosus) dan penyakit buah pinggang.
  • Menentang Kanser - Omega - 3boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon. Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hatiselepas pembedahan & membantu pankreas penyakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.
  • Memelihara fungsi-fungsi sendi (arthritis)  -  Paras Asd Lemak Omega - 3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu, ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia juga mencegah arthritis memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan efektif.
  • Mencegah Insomnia dan membantu mengurangkan tekanan  -  Mengikut kajian yang dilakukan, EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan (anxiety), neurasthenia, imsomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia.



Nurul 011-11532515
Shaklee Independent Distributor

No comments:

Post a Comment