Sunday 5 October 2014

PERBEZAAN ESP ( ENERGIZING SOY PROTEIN )

Kalau dulu, Nurullah peminat air soya terutama air soya yang dijual di pasaran. Siyes, dalam seminggu mesti akan minum air soya, nikmatnyer.. Tapi sejak kenal Shaklee, hanya ESP Shaklee sahaja yang Nurul minat.. Kenapa yer..??? Ada perbezaan ker..???

Pernah dengar tak, jikalau kita minum air soya ketika mengandung dan yang kita kandungkan adalah anak lelaki bila keluar anak tersebut akan menjadi lembut.. Itu Nurul pn tidak dapat pastikan sebab anak-anak Nurul semua perempuan..hehehehe.. Tapi bila dikaji secara klinikal dan buat research tentang pembuatan kacang soya baru Nurul tahu kenapa jadi macam tue.. Samada itu kebetulan atau tidak, semua adalah kuasa dariNya.

Perbezaan ESP Shaklee dengan Soya dipasaran.


  • ESP Shaklee adalah bersifat Non-GMO ( Non Genetically  Modified Organism ) iaitu bebas dari pendedahan perubahan genetik. ( Ini jawapan bagi persoalan tadi )
  • Soya dipasaran kebanyakan diproses/dicuci menggunakan alkohol manakala bagi ESP Shaklee diproses/dicuci menggunakan air untuk mengekalkan isoflavon genistin dan daidzin.
  • Lengkap dengan protein yag mengandungi 9 Asid Amino sesuai untuk seisi keluarga.. Malah mempunyai kandungan gula yang rendah berbanding Soya di pasaran.
So, uollss pn berfikir panjang kan kenapa ESP Shaklee dah menjadi pilihan orang ramai.. ESP adalah HOT ITEM bagi setiap customer syer.. Bagaimana pulak dengan ANDA..????

Nurul 011-11532515
Shaklee Independent Distributor

No comments:

Post a Comment